Tröttnade på att plugga...

Ja, nog är det komiskt allt. Hann knappt avsluta hälsobloggen förrens bloggsuget infann sig igen. Fast jag har ju egentligen inte tid med detta. Har en Hemtenta som ska vara klar senast 12.00 på måndag. En fältstudie och en gruppuppgift som också ska vara klar i början av nästa vecka. Sen är det julafton, som skönt nog skall tillbringas hemma hos mor & far. På juldagen åker dock jag och M upp till hans mor och eventuellt på middag hemma hos hans faster med familj. Mellandagarna är inte helt färdigplanerade ännu, men jag hoppas att jag skall hinna med att åka upp en kort sväng till mormor och morfar (eller momma och moffa som jag kallar dem).

Sen så är det ju det här med nyår också. Har inga planer alls och skulle gärna bara vara hemma, men då anses man ju vara tråkig (fast inte mig emot egentligen). Vi får se hur det blir.

Den andra Januari börjar jag jobba igen. Ska bli skönt att börja tjäna pengar och även att vara tillbaka på Hööks och få fokusera lite på hästarna igen. Men jag ser verkligen inte fram emot arbetstiderna. Hur ska jag orka vara glad, trevlig och alert till klockan åtta på kvällarna(?). Lite nervös är jag också, har ju sökt två nya jobb som jag väntar på besked om. Håller tummarna för det ena!

Å nä, jag är inte klar med skolan bara för att sista terminen är slut. Den är slut men inte avklarad om man säger så. Har skjutit på ventilering och opponering på C-uppsatsen till Mars nån ggn. Sen så har jag lite små grejer kvar i ett par andra kurser. Men konstigt nog så är jag lugn som en filbunke vad beträffar det. Tänker använda mig av ett ordspråk som min kära farmor ofta använde sig av:

Det löser sig, sa kärringa som sket i vasken!

Förvänta er inga dagliga inlägg, här, än på ett tag. Det blir när tiden och andan räcker till. Men det var ett skönt avbrott i pluggandet att få leka lite med ny design. Måste skaffa mig bättre bilder bara :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0