ja, jag vet...

...att jag är dålig på att uppdatera!

Men samtidigt som det är mycket som händer i mitt liv just nu, så händer det ingenting! Jag vaknar, åker till jobbet, jobbar, åker hem från jobbet, sover och så börjar det om...typ

Nä men så illa kanske det inte är, men jag jobbar på som vanligt, alla mina lediga dagar har jag tillbringat med älsklingen den senaste tiden. Antingen hemma hos mig eller i Järvsö hos honom. Å vi gör inga direkta intressanta saker mer än att umgås och planera framtiden. En framtid som verkar dröja, för hur sjutton ska vi kunna få lån från banken just nu(?) Jag har jobb, men på helt fel plats, han är tyvärr fortfarande arbetslös. Finns ju inga jobb i järvsötrakten :(

I stallet har det skett en hel del. Det börjar närma sig Wilyas avsked. Nästa lördag kommer det ske... dagen jag fruktat så länge ...hon lämnar oss. Kan inte ens sitta och skriva detta utan att tårarna börjar rinna.

Acke har varit in på röntgen, tyvärr så finns den där lilla micro skuggan i bakknät kvar :( Vilket betyder att tid för kastrering är bokad. Han kommer troligtvis aldrig själv att märka av den sabla lilla förändringen, men han är ju inget att avla på.

I och med detta så har vi även röntgat hans mor. Hon var lyckligtvis helt fri från eventuella cystor eller lösa benbitar. Hon hade väldigt fina "ben" enligt veterinären :) Så vi fick lovord och klartecken för fortsatt avel på henne... skönt!

Nästa man till rakning... eller häst till röntgen i detta fall, är min Yoga. Hon har samma pappa som Acke så jag är fruktansvärt nervös inför detta. Wielona skall också in på röntgen, men hon är jag inte lika nervös inför, eftersom jag veta att hon iallafall fått en dotter som var helt fri. <vilket borde ge henne ganska goda odds för att också vara fri. Dessutom så är ju hon så pass myket riden och "använd" att hon knappast kan ha några stora problem med skelettet...

Blev ett rätt onödigt långt inlägg detta, men bättre det än inget ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0