graviditetsstatus

Min mage har alltid putat ut pga för mycket av det goda, nu har putet dock fått en annan form och "konsistens". Magen är inte lika lös och sladdrig utan har en mer fast karraktär samt att den har en lägre position än tidigare. Så jag tror faktiskt att jag börjar få lite gravidmage, inte så mycket men lite...

Enligt statistiken borde jag ha gått upp några kilo nu också, men jag ligger fortfarande på minus i jämförelse med startvikten, inget som oroar migdock, jag har mycket att ta av och mitt mål är ju att inte gå upp mer än 10kg totalt under hela graviditeten så jag är bara glad.

Illamåendet fortsätter och verkar inte ha någon tanke på att avta heller, tack gode gud för Lergigan comp, vad skulle jag ta mig till utan dem. De gör att jag åtminstone inte spyr varje dag. Börjar bli tokig på alla runt omkring som tror att jag ojjar mig och "spelar" på mitt illamående, ni får gärna byta med mig, så det så... Tycker dessutom att jag är med och donar så gott jag kan, herregud jag står ju på jobbet hela långa dagarna trots att jag mår pyton! Nåja de flesta verkar vara förstående iallafall.

Har dessutom kommit in i en ny period av trötthet, skulle kunna sova vart som helst, när som helst och hur ofta som helst! Detta är en av anledningarna just nu till varför jag inte bloggar så mycket, jag orkar helt enkelt inte och prioriterar att sova istället. Ska försöka bättra mig ;)


Kommentarer
Postat av: Kristin

Ja du, jag jobbade, spydde och sov när jag väntade Johanna. Det var liksom det hela... Efter v 20 blev illamåendet i alla fall hanterbart, så det finns hopp!

2011-08-28 @ 19:20:42
URL: http://winnertaco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0