klagohäxan är i farten

Jag vill egentligen inte vara den som klagar, men eftersom alla ni andra (jo här drar jag er alla över en kam) klagar på snön och kylan på vinten så är det inte mer än rättvist att jag får upplysa er om hur otrevligt jag tycker det är med hög värme och stekhet sol.

På vintern har man ju iallafall valet att klä på sig mer för att komma ifrån kylan... men det är jäkligt svårt att klä av sig något mer, när man i bara underkläderna ligger utsträckt framför en fläkt som går på högvarv och ändå är klibbig och helt utslagen av värmen!

Visst jag gillar sommaren också, den har sina fördelar, men jag vill ha gammal hederlig svensk sommar ("max 25 grader i skuggan"-sommar), inte sådan här medelhavsvärme eller vad man nu ska kalla det. Så här på kvällen har jag trots att fläkten fortfarande går på högsta nivån hela 33 grader i mitt sovrum(!) Olidligt är vad det är. Hade jag haft en kyl stor nog att krypa in i hade jag bosatt mig där resten av sommaren.

Å låt mig påminna er om att jag ännu inte börjat klaga på alla vidriga insekter som hör sommaren till...

Längtar...


En till som längtar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0