vilken vecka är jag i?

Vet inte riktigt, 13-15 skulle jag tro. Enligt mina beräkningar så är jag i vecka 15(14+4) idag, men enligt läkaren som gjorde VUL på mig i vecka 10 så var jag då bara i vecka 7, så enligt hans mätningar skulle jag isåfall vara i vecka 13(12+6) i dag. Han påpekade dock att det var lätt att mäta fel så tidigt och att jag skulle få ett mer korrekt svar vid rutin ultraljudet som är bokat till den 14 september. Så beräknad födelse torde ligga någonstans mellan 1 februari-13 februari.

Min graviditet så här långt har varit något av det värsta jag har varit med om, otaliga gånger har jag suttit med huvudet i toaletten och funderat på vad f-n jag gett mig in på och om det verkligen är värt alla uppoffringar.
Hade det inte varit för de smått fantastiska små pillren som en vän tipsade mig om och som en snäll liten läkare skrev ut åt mig så hade jag gett upp för länge sen. Med dessa små mirakelpiller så kan jag åtminstone ta mig igenom dagarna med "bara" en stark olustkänsla och illamående.

Sen så ska vi inte snacka om huvudvärken och min ichias som bara blir värre för varje dag som går. Å som jag tidigare klagat på, värmen!

Men det finns ju de som har det värre, så man ska väl vara glad antar jag.
Nedan en bild från VUL:et i vecka 7 (el.10). Vad som är fram, bak, upp och ner har jag faktiskt ingen aning om, så pedagogisk var inte läkaren.


Kommentarer
Postat av: Kristin

För mig hjälpte inte ens de starkaste pillren läkaren kunde skriva ut... En sak som är positiv är dock att min spy-fobi försvann, efter två graviditeter med kräkningar uppåt 10 gånger om dagen är man inte så pryd med vart man spyr och vem som ser att man gör det ;)



Det går över, för de allra flesta!

2011-08-08 @ 19:28:12
URL: http://winnertaco.blogspot.com/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Liten i magen.

Stackars! Jag vet ju precis vad du går igenom och lider verkligen med dig. Det värsta med illamåendet är liksom att man inte kan se något slut på det, det känns som att man är fast. Det är inte så lätt att tänka "yes! nu har jag nog bara 5 veckor kvar av 24/7 7/d/w kvar att spy och må kräk! hurra!"...



Ah, då förstår jag hur det ligger till med BF! Men du ska se att det är du som har rätt till slut - i alla fall om du är säker på när din sista mens började och om du vet ungefär när bebis blev till. Då finns det ju inte så mycket att snacka om :)



Min BM var lite virrig när vi var där på inskrivning. Gav henne alla uppgifter och datum & så kläckte hon ur sig "Jaa...hm...då ska vi se, ja men då borde du vara beräknad till den 9:e april nästa år!". Eh? Jag är väl ingen elefant heller? :p

2011-08-14 @ 11:05:06
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0