75% av graviditeten avklarad, 25% kvar...

Ja nedräkningen fortsätter, 70 dagar kvar till BF! Nu börjar det gå undan känns det som, kan inte riktigt fatta att det bara är 10 veckor kvar... å tänk om Fisen tänker komma tidigare...shit! Är jag (vi) verkligen redo?

Är det nu jag skall börja fasa för förlossningen? har i ärlighetens namn inte tänkt så mycket på den ännu, men man kanske borde förbereda sig lite och läsa på, men samtidigt, kvinnor har fött barn i alla tider, borde väl inte vara så svårt, eller?

Kommentarer
Postat av: Sanna, mamma till Liam och Saga

Oroa dig inte för det. Det gör ont och bebis kommer ut :)

Men det kan vara skönt att läsa på för att vet vad so

Händer i de olika faserna. Annars är det bara att ta med cola, försöka slappna av å gilla läget ;)

2011-12-02 @ 19:19:57
URL: http://sansai.blogg.se/
Postat av: Kristin

Tja, jag tycker nog att det kan vara bra att vara förberedd på att det inte funkar som det ska alla gånger. Jag hade också inställningen att "hur svårt kan det vara, kvinnor har gjort det miljontals gånger", vilket resulterade i en chock när jag insåg att det inte alls skulle fungera som det var tänkt för mig. Men men, två snitt senare har jag accepterat faktum att alla förlossningar inte ser likadana ut :)



Ett hett tips: ta med en dator eller en bärbar dvd. Det kan bli många, långa timmar både på förlossningen och bb :)

2011-12-03 @ 18:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0