Lucia

Så där ja, nu har jag officiellt flyttat till Järvsö! Numera hälsingebo med andra ord.

Började mitt "nya" liv hemma i huset med att leka överambitiös hemmafru och stryka kökshandukar på förmiddagen :) Därefter har vi varit och hämtat ut tapeterna som vi beställt till "kontoret" samt köpt vitfärg till listerna i samma rum ( De är i dag blekgula = såååå snyggt, eller inte! ) Nu skall rummet bara tömmas på skräp så kan vi sätta igång. Ska bli så skönt att få åtminstone ett rum här som känns vårt och inte någon annans.

I går var första gången som katterna träffade hunden och tvärtom, gick ju sådär, men ändå bättre än vad jag bävat för. Billybus bryr sig inte nämnvärt om katterna mer än att han är lite nyfiken på dem och gärna vill nosa lite närmare på dem. Eva var lite skeptisk först men hennes nyfikenhet tog ganska snabbt över och hon går nu utan problem runt och nosar på honom, Adam däremot är en liten fegis och sätter sig på behörigt avstånd så högt upp han bara kan och bevakar den mycket konstiga hårbollen på håll. Positivt är ju att det varit mycket lugnt på galna kattrace det senaste dygnet :) Men lille Adam har det nog inte så lätt, stackarn... hoppas han vänjer sig snart.

Undrar vad jag skall hitta på för husmors-sysslor i morgon(?) Funderar på att baka pepparkakor... kommer ju inte bli så mycket julbak i år, eller har inte blivit, för de flesta är väl klar med sådant för länge sen. Jag saknade lussekatterna i dag dock, lucia utan varken lussekatter eller luciatåg är ju ingen riktig lucia :( Tänkte köpa lussekatter på ica när vi var där i dag, men lussekatter med pärlsocker på föll mig inte i smaken. Hmm... kanske måsta baka lussekatter ändå, för nu blev jag sugen... på riktiga lussekatter alltså, utan pärlsocker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0