Bra och produktiv dag!

I går fick jag hemtentan, i astro- och geofysik, som jag våndats något oerhört mycket inför. Men nu efter en mycket bra och produktiv dag så känns det som om det är lungt, mer än hälften av tentan är helt färdig typ. Ska bara utöka svaren på några frågor som jag inte orkade formulera, men det är svar som jag lätt kan åstadkomma när jag bara tar mig tid för dem.

Egentligen så är det bara två räkneuppgifter som jag inte har svaret på ännu. Vet inte ens om jag tänker försöka klura ut dem heller. Jag vill bara ha ett godkänt i kursen så att jag kan gå vidare, och ett godkänt borde jag få utan några som helst problem (känner mig kaxig som satan).

Gillar verkligen hemtentor, man lär sig så oerhört mycket mer på att sitta med böckerna och leta reda på och läsa sig till svaren, än att försöka råplugga inför salstenta. Nu känner jag verkligen att jag har ganska mycket kunskap om rymden och jordens klimat, även på ett djupare plan. Något som tidigare salstentor inte har gett.

Kvällen kommer bli kanon den med, M kommer ner på en blixtvisit, till och med i morgon, så jag får trevligt sällskap och lite lördagsmys, vad mer kan man begära?

Känner mig stark och bra till mods, njuter som bara den :)

Trevlig kväll!

Krabbnebulosan :)


Kommentarer
Postat av: Kristin

Vi var verkligen otroligt duktiga :))



Hoppas kvällen blev bra!

2011-01-16 @ 11:11:54
URL: http://winnertaco.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0