Bruten tå(?)

Igår när jag jobbade försökte jag, trots min korta rock, nå och hänga om kläderna på de översta krokarna. Jag stod på tå och hoppade samtidigt som jag försökte kasta upp galgarna i rätt position. Det är inte lätt att vara kort i rocken kan jag lova. Hur som helst så när jag stod där å balanserade på tå, på ett ben (inbillar mig att man kan sträcka sig ytterligare någon millimeter om man står på ett ben) och tar ett ynka litet pytte skutt för att nå med galgen så smällde det till i foten. Gjorde ont då direkt, men smärtan försvan relativt fort. Så jag brydde mig inte mer om det.

I morse när jag klev upp kände jag av en viss smärta på ovansidan av stortån som "strålade" upp mot ovansidan av foten. jaha en sträckning var min tanke (och säkert sanningen också). Men förutom den smärtan jag får i hälarna av att stå och gå hela dagarna så har smärtan i tån ökat under hela dagen, och jag kan nu bara gå på utsidan av foten. Så nu börjar jag fundera på om jag har brutit något litet ben i tån/foten. Vad tror ni?

Jag litar inte riktigt på mina egna eventuella hypokondrikergissningar ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0