Det goda livet

Världens bästa Sanna tipsade mig häromdagen om ett tvprogram som sänds på Ettan. Det goda livet heter det, och är ett program med filuren nedan om mat, odling och jakt. Är ju egentligen lite kluven ställd till jakt, men i denna serie verkar det som om den goda sidan av jakten tas upp :) Mat på bordet! Egentligen så är det mest ett matprogram, men jag gillar verkligen den unika stilen på programmet, lite som Per Morberg fast ändå inte.

SVT:s beskrivning av programmet lyder som följer:

Hugh Fearnley har valt att leva nära naturen, av egenodlade grönsaker och kött från grannarna. Han njuter av lantgårdsarbete, trevligt sällskap och god mat. Hugh vill skapa förståelse för hur vi väljer vår mat, att vi tänker på vad det är säsong för just nu, odlar det lilla vi kan och köper resten så nära råvarornas ursprung som möjligt. En serie som ger inspiration, handfasta tips och rikliga exempel på vad var och en av oss kan göra. Och så massor av goda recept förstås.

Rekomenderas om ni gillar mat och odling, som jag.

Jag tittar på programmen, på svtplay. finns två specialprogram (det ena sänds till och med 10:e januari) samt en serie på sju program. Enjoy!

Hugh Fearnley


Kommentarer
Postat av: Sanna, Liams mamma

Jag är helt fast :) jag och Liam tittar varje kväll det sänds :)

2011-01-06 @ 20:55:27
URL: http://sansai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0