En hård spark i arslet är vad han skulle ha...

Jag är arg idag :(

Fick tillbaka hemtentan jag gjorde innan jul, med kommentarer och krav på komplettering angående missade sidhänvisningar på gjorda referenser. Kompletteringsbiten känns ju väldigt onödig i mitt tycke, men accepteras.

Vad som dock gör mig så förbannat arg är att ena delen av hemtentan, som rättats av den manliga delen av de två lärarna, är helt sjukt misstolkad. Han verkar fullkomligt ha gått in för att missförstå mig. Han har lämnat kommentar efter var och varannan mening (inlämningen är helt nedklottrad av hans kommentarer) och kommenterar så löjliga saker att man blir gråtfärdig av hans totala avsaknad av förståelse.

Jag skrev tillexempel på ett ställe angående läraryrket att vi utbildar framtiden, dess ledare och invånare. Och visst jag ser nu att meningen är klumpigt formulerad, men de flesta tror jag ändå förstår vad jag menar. Hans kommentar är att han inte förstår hur jag menar med att jag utbildar framtiden. Kan framtiden utbildas? är hans motfråga. Detta är bara en av alla enligt mig onödiga kommentarer.

Har aldrig tidigare under hela lärarutbildningen fått klagomål på mitt sätt att skriva förens nu. I utbildningens sista kurs, en 7,5 poängs grundkurs på A-nivå!! Det komiska är, att i den andra delen av tentan som är rättad av den kvinnliga delen av de två lärarna finns inte en enda negativ kommentar, bara positiva (om man bortser från två glömda sidhänvisningar).

Självkänslan har iallafall fått sig en törn idag :( arg och besviken är vad jag är!


Kommentarer
Postat av: Maria

Usch sådant är trist, har också skrivit en sådan tenta som läraren skrev halvtaskiga komentarer i lite överallt, man gör ju så gott man kan och om det nu är fel så behöver de ju inte klanka ner på en iaf. Kram!!

2011-01-11 @ 20:52:31
URL: http://iamiamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0