klipp klipp

Medans de flesta blir snygga efter att ha varit hos "frissan" så är min hund Billy nog ett undantag!

Eftersom han har en päls som växer sig hur lång som helst och en matte (jag) som hatar krävande pälsvård så klipps han med jämna mellanrum. Brukar vanligtvis räcka med två-tre gånger per år, tidig vår, sommar och höst. Vintertid brukar han få ha den kvar för värmens skull. Men idag fick jag nog när jag försökte reda ut de miljontals små tovor som bildats. Fram kom saxen!

Han är inte vidare lättklippt den lilla krabaten direkt, han ålade sig ur min famn minst hundra gånger. Brukar använda mig av en klippmaskin, men eftersom den "klipper" så kort (2mm) och jag ville ha lite mer päls kvar denna gång, det är ju ändå vinter, så fick det bli saxen på hela hunden. Snyggt? nä, hackigt och ojämnt... men praktiskt!!

Billybus gick från att vara en söt knähund (något långhårigare än på bilden, men glömde ta ett "före"kort)


...till att bli en öh...hmmm...råtta(?)


Kan tillägga att det tog ca 4 timmar att klippa den lilla odågan... :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Han är ju bara såååå söt! Förresten, vet du var man kan få tag på en spegeldörr, har kikat runt på blocket och det ser inte lovande ut...

2011-01-04 @ 15:06:16
Postat av: Maria

Åh viken söt en =)

2011-01-05 @ 09:52:38
URL: http://iamiamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0