Födelsedagsfika :)

Har haft tjejerna här på fika :) Å vilka vänner jag har!! Helt underbara, har fått massor av presenter och hur vackra saker som helst! Ni känner visst mig bättre än jag gör själv, mitt i prick!



Bjöd på fika i form av smörgås och saft, samt cupcakes och kaffe.
(hembakt bröd, recept nedan.)

 Cupcakes


Linnéas fil-limpa med nypon
2,5 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
2 dl naturell müsli 
1 dl nyponpulver
2 tsk bikarbonat
1 dl brödsirap
5 dl lättfil
2 msk rapsolja

Fil-limpa med Lingon
2,5 dl vetemjöl
2 dl grahamsmjöl
2 dl rågsikt/rågmjöl
1,5 dl lingonsylt
2 tsk bikarbonat
1 dl brödsirap
5 dl lättfil
2 msk rapsolja

Rör ihop de torra ingredienserna, tillsätt sedan fil, sirap och olja och blanda väl. Smeten blir ganska lös. Häll i smorda brödformar (typ avlång sockerkaksform) skall stå i ugnen 100minuter(!) i 175 grader. Kan vara bra att lägga folie över brödet i slutet av gräddningen så att inte ovansidan blir svart :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0