Blir en stor loppis i sommar!

Efter en hel dag med att packa upp flyttkartonger och vela och välja vad som ska vara kvar och vad vi klarar oss utan så måste vi inse att det blir till att hålla en stor loppis till sommaren. För trots att vi har ett stort hus så har vi inte plats med allt.

I dag har jag verkligen flyttat runt sakerna i köksskåpen för att försöka trycka in så mycket som möjligt. Jag har fyllt alla köksskåp + en hel skänk med porslin och andra köksredskap men har fortfarande saker som jag ska försöka hitta platser till. Jag måste verkligen försöka inse att jag måste skiljas från vissa saker som jag helst av allt skulle vilja ha kvar. Att det ska vara så svårt!

Tyvärr så måste jag även inse att jag måste börja ta det lite lugnare, för nu på eftermiddagen har jag haft sammandragningar som varit aningen starkare än normalt och efter en stunds vila så märkte jag (när jag försökte ta mig ner för trappan) att även höfterna tagit stryk av mitt sjåande i dag. Måtte försäkringskassan låta mig gå hem snart.

Appropå försäkringskassan så hade de ringt "och hört sig för" på jobbet i dag huruvida mitt jobb innebar tunga lyft eller ej osv. Tur man har en chef som inte förmildrar omständigheterna för att få behålla mig så länge som möjligt, utan hon hade sagt som det är, att jobbet faktiskt ÄR rätt så fysiskt ansträngande. Så nu är det bara att hålla tummarna att de är snälla mot mig och godkänner min ansökan om gravidpenning :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0