Uppdaterar inköpslistan...

Hittills har vi detta:
*Diverse kläder (tror vi har så vi klarar oss första tiden kanske ngn mer pyjamas bara, men jag har säkert glömt ngt viktigt)
*Barnvagn.
*Lättare overall för första tiden.
*Skötbord (Tusen tack Sanna)
*Troligtvis en spjälsäng med madrass
*Fårskinn
*2st AmningsBH:ar + en amningstopp
*Dregelskydd

Saker vi nog tänkt köpa:
*Täcke + kudde till spjälsäng
*Örngott, lakan och påslakan till spjälsäng (x2)
*Bilbarnstol eller babyskydd som det tydligen kallas. (skall eventuellt hyras genom försäkringsbolaget)
*Skötbädd till skötbordet
*Badbalja
*Tvättlappar
*Blöjor
*Nappar
*Nappflaskor (om inte amningen skulle funka)
*Ersättning (som ovan)
*Spjälsängsskydd
*Amningsinlägg
*Barnolja
*Stjärtsalva
*Plastad frotté

Saker jag skulle vilja ha om ekonomin går med på det (önskas i julklapp):
*Babysitter
*Bärsele
*Andningslarm
*Öron febertermometer
*Baby vakt
*Bröstpump
*babygym


Saker jag håller på att sy/sticka/virka:
*babyfilt
*Mössa

Saker som jag hoppas att min kära mor kan sy/sticka/virka åt oss:
*Raggsockor
*åkpåse till liggvagn (vet att hon börjat)
*Diverse koftor och dyl.

Vad har vi glömt???

Känns som ekonomin kommer få sig en törn...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Säger bara: begagnat :) bättre priser på blocket än tradera :) jag kan hålla utkik efter annonser på öppna med :)

2011-11-07 @ 22:57:18
URL: http://sansai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0