Vad måste man ha innan Fis kommer?

Sitter och funderar på vad vi har kvar att införskaffa som vi liksom måste ha innan Fis tittar ut. Hjälp tack! För annars skulle jag kunna stå där dagen med stort D utan att ens ha handlat hem en endaste blöja eller liknande. Appropå blöjor... hur tidigt efter att man kommit hem kommer man känna sig trygg nog att ta sig till en affär?

Hittills har vi detta:
*Diverse kläder (tror vi har så vi klarar oss första tiden kanske ngn mer pyjamas bara, men jag har säkert glömt ngt viktigt)
*Barnvagn.
*Lättare overall för första tiden.
*Skötbord (Tusen tack Sanna)
*Troligtvis en spjälsäng med madrass
*Fårskinn
*2st AmningsBH:ar + en amningstopp
*Dregelskydd

Saker vi nog tänkt köpa:
*Täcke + kudde till spjälsäng
*Örngott, lakan och påslakan till spjälsäng (hur många måste man ha?)
*Bilbarnstol eller babyskydd som det tydligen kallas. (skall eventuellt hyras genom försäkringsbolaget)
*Skötbädd till skötbordet
*Badbalja
*Tvättlappar
*Blöjor
*Nappar
*Nappflaskor (om inte amningen skulle funka)

Saker jag skulle vilja ha om ekonomin går med på det (önskas i julklapp):
*Babysitter
*Bärsele
*Andningslarm
*Öron febertermometer

Saker jag håller på att sy/sticka/virka:
*babyfilt
*Mössa

Saker som jag hoppas att min kära mor kan sy/sticka/virka åt oss:
*Raggsockor
*åkpåse till liggvagn (vet att hon börjat)
*Diverse koftor och dyl.

Vad har vi glömt???


Kommentarer
Postat av: Johanna E

Är en hel del, å frågan man ställer sig är, Kommer man verkligen behöva allt???

Men nått jag har sett att du "glömt" som iaf jag ska införskaffa mig är:



*Baby vakt

*Täcke å kudde till vagnen

*Bröstpump (så kan ju Pappa "amma")

*Spjälsängsskydd



Kraamen

2011-11-04 @ 10:11:52
URL: http://gammelboningsbon.blogg.se/
Postat av: emma

Ett babygym är ju väldigt trevligt för de små att vila ögonen på... om jag hittar alla delar så har jag en jättefin babysitter dom du kan få köpa för en hundrig har även en bärsele och lite annat smått och gott om du vill kan du komma och kika någon dag.. vissa saker ksn du få medans andra vill jag ha en liten slant för... har en hel del i förrådet om man börjar leta lite... kram Emma

2011-11-04 @ 13:24:59
Postat av: Kristin

Jag som har väldigt dåliga erfarenheter av amning lägger till ersättning på listan!

2011-11-04 @ 18:02:42
URL: http://winnertaco.blogspot.se
Postat av: Kristin

Och angående affär har vi varit in på Ica Maxi på vägen hem från bb båda gångerna :)

2011-11-04 @ 18:04:27
URL: http://winnertaco.blogspot.com
Postat av: Sanna

När det gäller blöjor så köp pampers. Vi har anv storlek två från början :) skötbädd kan du köpa sån uppblåsbar på ikea. Skön, lätt att tvätta och går att ta med :) Två uppsättningar till sängen räcker om du köper plastad frotté också :) Se till att ha barnolja, febertermometer och stjärtsalva (Inotyol säger Bvc och den är kanon) ett paket Amningsinlägg är bra att ha med till bb. Köp inte natusan, dom fastnar i tutten :(

2011-11-04 @ 19:29:35
URL: http://sansai.blogg.se/
Postat av: Sanna

Mössa! :)

2011-11-05 @ 13:27:24
URL: http://sansai.blogg.se/
Postat av: ENDENISE - Mamma till 2 i December

In och prova om turen är med dig i min nya tävling, såg att du deltar i den andra :)

2011-11-05 @ 22:14:14
URL: http://endenise.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0