Besök nr 2 hos BM i morgon!

Ja i morgonbitti ska jag alltså på det efterlängtade andra mötet med barnmorskan på familjecentralen. Möte nr 1 var ju i vecka sju, så man kan lugnt säga att det var ett tag sen. Men konstigt nog så känns det just i kväll som om jag inte vet vad jag ska dit för... har inga direkta frågor just nu, så känns lite knepigt eftersom jag bokat in ett lite längre möte eftersom mötet i vecka 20 uteblev. men jag antar att hon skall ta lite nya prover och att jag ska få svar på vad tidigare prover visade. Sen så ska man väl vägas och magen mätas och ngt liknande (eller har jag fel?)

Hur som helst så har jag dock ett dilemma som jag kanske måste ta upp med henne. Har börjat fundera på hur smart det egentligen är att jag går hos henne när jag ändå ska flytta till annan ort innan Fisen är född. Skulle kännas konstigt att bygga upp förtroende för henne när det ändå inte är hon som jag ska gå till efter förlossningen. Sen så har jag tänkt på det här med kommande föräldragrupper osv. De vill jag ju gå på uppe i Ljusdal så att jag har någon form av chans att lära känna någon där uppe med barn i samma ålder mm. Men frågan är ju om jag redan nu kan börja hos en BM uppe i Ljusdal(?) med tanke på att jag inte är skriven där uppe eller för den delen inte bor där ännu. Känns snurrigt och virrigt och jag vet inte riktigt vad jag vill själv.

Finns ju en fördel till med att gå i Ljusdal, då kan faktisk älsklingen följa med ibland också. Känns ju rätt viktigt det med! Svårigheten med att gå i Ljusdal ligger ju i att faktiskt inte flyttat upp ännu och isåfall måste se till att få alla inbokade möten på de vardagar som jag är där upp, vilket inte är allt för många.

Hur skulle ni ha gjort?

Kommentarer
Postat av: Maria

Tack för styrkekramen =) Ja hör med henne vad hon tror men jag skulle nog tänkt lite som du att man vill gå där man kommer att bo och få lära känna den mammagruppen så att ni kan hålla kontakten då era barn är födda. Så Ljusdal låter ju inte så dumt.

När flyttar du?

2011-10-24 @ 09:58:57
URL: http://iamiamariaskamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0