Pojke eller Flicka?

Jag hittade en lista (här) på gamla husmorsknep för att gissa kön på Fisen... tror ju att detta är väldigt individuellt men kul att se om det stämmer sen :)

Magens Form
Pojke: Toppig, utåtstående mage som inte syns bakifrån.
Flicka: Utbredd mage som sätter sig även på sidorna.

Hmm... svårt att se sig själv bakifrån, men jag tror inte att det syns så värst mycket, så får bli pojke här.

Pigmentrand på Magen
Pojke: Lång & tydlig rand.
Flicka: Ingen rand.

Inte det minsta, så här blir det flicka.

Babyns Hjärtfrekvens
Pojke: Hjärtfrekvens under 140 slag/min.
Flicka: Hjärtfrekvens över 140 slag/min.

Vet inte ännu, återkommer på måndag efter BM besök!

Mammans skönhet under Graviditeten
Pojke: Bibehållen skönhet.
Flicka: Flickan tar sin mammas skönhet under graviditeten.

Haha... flicka!!! Har nog aldrig känt mig så glåmig och oattraktiv som nu.

Halsbränna
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite eller ingen.

I perioder, men inte så värst farligt ändå, oavgjort? eller? Äh... sätter en bock för flicka tror jag på denna.

Babyn Hickar
Pojke: Lite eller inte.
Flicka: Mycket.

Inte vad jag har märkt av, däremot får jag lätt hicka själv. Men nu var det ju Fisen det handlade om så blir pojke här.

Babyn Sparkar
Pojke: Mycket.
Flicka: Lite mindre.

Inte mycket alls faktiskt :( så flicka här då.

Var i magen babyn Ligger
Pojke: Babyn ligger högt.
Flicka: Babyn ligger lågt.

Oj, ingen aning om det heller, men jag fick ju fort mage "upptill" så vi säjer väl pojke då.

Blödande Tandkött
Pojke: Mindre blödande.
Flicka: Mycket blödande.

Inte direkt = pojke.

Utåtputande Navel
Pojke: Senare under graviditeten.
Flicka: Tidigt i graviditeten.

Den ser ut som vanligt fortfarande, så jag antar pojke då.

Babyn sparkar På
Pojke: Höger sida.
Flicka: Vänster sida.

Hmm... vart finns alternativet neråt?

Mammans Illamående
Pojke: Inte alls eller lite.
Flicka: Mycket.

Väldigt mycket!! = flicka.

Håret på mammans Ben
Pojke: Snabbt växande.
Flicka: Normalt växande.

Haha... eftersom jag knappt kollat på min benbehåring de senaste månaderna så gav denna fråga mig ett gott skratt :) Men jo nog är de håriga allt! = Pojke.

Mamman är sugen På
Pojke: Choklad & Lakrits.
Flicka: Frukt & Syrligt.

Hmm... ingetdera egentligen, men skulle det vara ngt så är det väl frukt då = flicka.


Jaha... blev ju inte alls klokare av detta!!! om jag räknat rätt så blev det ju 6 lika...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Haha, vilken lista :) Men randen på magen kom toksent med liam men syntes bra när den väl dök upp..



Klart ni ska ha grönt. Funderar på typ mintgrönt i Sagas rum. Passar ju till allt sen när hon vill bestämma saker själv och till rosa nu när hon är liten och mamman får pynta ;)

2011-10-23 @ 20:43:27
URL: http://sansai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0