Barnvagn

Går i funderingar kring hur vi skall göra med barnvagn, skall vi köpa en begagnad eller satsa på en ny(?). Skall vi köpa en ny börjar det ju bli dags att beställa en nu, men samtidigt sä är det ju oerhört mycket billigare att köpa begagnat. Vi kräver ju dessutom en rätt så robust vagn, med tanke på grusvägar och snömodd, så vi vill inte ha något billigt skräp. Ingen cityvagn med andra ord.

Bläddrar i barnvagnskatalogerna fram och tillbaka och svär för mig själv att det inte står några priser. Måste väl bege mig någon dag till Babyproffsen och ta reda på vad en ny vagn faktiskt kostar.

Skulle vilja ha en sådan här tror jag (Emmaljunga City Cross)

Fast funderar på att om vi ska ta den som sittvagn och lägga i en mjuk eller hårdlift medans fisen är baby, blir nog billigare så. Nä, usch vad svårt det skall vara...


Kommentarer
Postat av: Kristin

Jag har en mycket billig till salu. Den ser helt okej ut, och funkar på stigar och grusvägar. Brio nånting från 2002.



Vi köpte den begagnat för 2000 kr 2007, du kan få den för 500 kr. Kan skicka bilder. Självklart är den inte som en ny vagn, men jag tycker inte att det är några större fel på den. (Fördelen med att köpa en billig begagnad vagn är ju att man inte behöver vara rädd för att den blir tex lerig eller solblekt)

2011-09-28 @ 10:36:35
URL: http://winnertaco.blogspot.com/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Tvillingar i Magen.

Haha "vill inte ha något billigt skräp, ingen city vagn med andra ord" - cityvagnarna är ju nästan ännu dyrare ;) Men jag fattar vad du menar ;)



Om ni ska köpa något i stil med Emmaljunga eller Brio så tror jag absolut inte det skadar att köpa i andrahand. De har lång livslängd och folk använder dem inte så himla länge. Vi köpte en jättefin Brio på Blocket som extravagn hemma hos mormor & morfar (som bor på landet) och betalade typ 300:-. Den är visserligen från 2007 eller något sånt, men ser helt ny ut och har bara blivit använd som exravagn åt barnet innan. Extravagnen vi har hos MIN mormor köpte vi på loppis för 150:-; en Brio från 2008, ser också helt ny ut. Det enda som kan vara krångligt med att köpa 2nd-hand är väl att få precis rätt kombination på hjul, chassi, handtag osv. Det kan man ju kombinera lite som man vill när man beställer själv...

2011-09-28 @ 15:24:17
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0