Fredagkväll

Med mys hemma hos mor och far vilket innebär en stooor skål med godis, rödvin för dem och pepsimax för mig alltsammans framför tvn med idol och kristallen. 

Å det allra bästa... jag är ledig i en hel vecka nu!! så i morgon bär det av upp till bästa momma och moffa för lite mys över helgen, sen hem till älsklingen och tillsammans med honom vidare hem till mig för att på onsdag äntligen få gå på rutinultraljud och se vår fis. LÄNGTAR!

Här hemma har vi äntligen fått hem vår gullponk i stallet, Acke är hemma igen efter att i varit på in och tillridning i tre månader. Nu går han att rida, men och det är ett stort MEN, han får panik av ngn okänd anledning ibland vilket resulterar i att han drar in arslet under sig och hoppar rakt upp i luften vilket gör att det är omöjligt att sitta kvar, så nu blir det till att gå igenom honom rejält för att försöka komma på varför han gör så. För ingen här hemma vill riskera att åka i backen i onödan...

Dessutom så kommer snart vårt nyinköpta tillskott hem, bara några veckor kvar! Denna lilla dam, nedan, hoppas vi skall ge oss massor av glädje både på utställningar, genom framtida avkommor och självklart även som ridkompis om några år. Visst är hon söt?




Mandalina är namnet på tösen, by the way :)


Kommentarer
Postat av: Em - Mamma till Malva & Liten i magen.

Visst är koftan underbar? Jag är kär!



Åh, vilken fin liten fröken ni ska få hem. Tråkigt med den nyss inridna dock, så ska det ju inte vara! Jag hade en häst på tillridning för några år sedan som hade ett liknande ticks, efter lite research visade det sig att de hade gått med ett långt spö och "klappat till" honom ovanför hasorna när han var ovillig att gå framåt i början av inridningen. Ett himla sjå att bli av med det hade jag, men det gick! Tråkigt för hästen dock, att behöva gå igenom sånt :/

2011-09-10 @ 11:26:39
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh vad spännande, ska ni kolla könet eller ska det bli en överraskning+ =)

2011-09-12 @ 10:12:50
URL: http://iamiamaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0