Hälften avklarad

Då har man gått in i vecka 21 då, och hälften av denna graviditet ska då vara avklarad (om fisen kommer ut på beräknat datum vill säga) det är nu allt börjar hända ordentligt står det i mina böcker och även om jag inte direkt följt "regelböckerna" hittills så kan jag lova att allt har slagit till nu, på gott och ont.

Magen växer och går inte längre att dölja (bild kommer). Har börjat få ont i ryggslutet och ner mot svanskotan, som jag precis fått reda på kan vara tidiga teckan på foglossning, suck! Har dessutom "ischiasen from hell" till och från, samt de otroligt otäcka pulsrusningar som kommer och går. Men det finns de som har det värre, så jag ska inte klaga :)

Känner inga rörelser än dock... lite tråkigt må jag säga.

På måndag ska jag på mitt andra besök hos barnmorskan, ska få dricka sockerlösning på fastande mage för att kolla om jag ligger i farozonen att få graviditetsdiabetes. Två timmar ska vi vara där utan att jag får äta ngt, jag kommer vara svimmfärdig av hunger innan jag får komma hem och äta frukost. Jag som behöver mat direkt när jag vaknar för att inte må illa...

Kommentarer
Postat av: Sanna, Liam och Sagas mamma

Vill inte vara sån men jag fick också göra glukosbelastningen och det smakar apa ><

2011-09-22 @ 23:04:16
URL: http://sansai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0