Hallå, lever du där inne...

I morgon ska jag vara tillbaka på jobbet igen, har fasiken inte råd att vara sjukskriven längre. känner mig dock mycket piggare i dag, fortfarande lite täppt i näsan och halsen är öm, men det får inte längre hindra mig från att tjäna pengar. Dessutom så måste jag få dagarna att gå fort nu, så att jag närmar mig dagen för RUL som är den 14 september.

Har nu när jag varit sjuk fått för mig att jag inte längre är gravid, känns så overkligt alltihop och jag funderar på om jag bara inbillat mig. Vad är det egentligen som fortfarande tyder på att det finns något levande där inne(?)

Hmm... den/det har iofs inte kommit ut. För det har ju faktiskt funnits något där inne, det såg jag i vecka åtta (tio) på en VUL undersökning, samt att det konstanta illamåendet har ju tidigare skvallrat om att något är annorlunda mot innan, men det har börjat avtagit. De tidigare så svullna och ömmande brösten är dessutom normala igen om än något större än tidigare, magen är inte heller lika svullen och spänd längre, och jag har inga som helst tecken på att något rör sig därinne. Den där förväntade viktuppgången som man läser om har inte heller innfunnit sig, å med tanke på att jag alltid haft lätt, lite för lätt, för att gå upp i vikt så är det verkligen underligt. Tänk om det avstannat, om jag går omkring och bär på något som inte lever längre, något dött!!! Vet ärligt talat inte om jag psykiskt kommer klara av ett sådant besked. Å denna fruktansvärda väntan och ovissheten tar nästan kål på mig som det är nu, å inte kommer jag få svar på det förrens om drygt en vecka heller, eller om 9 dagar för att vara exakt.

Nåja antar att det är fullt normalt att känna så här, men det gör det inte mindre outhärdligt. SUCK

Kommentarer
Postat av: Kristin

Det är förvisso helt normalt att illamåendet blir bättre och övriga symptom försvinner efter v 12-13, men om du är så orolig så tycker jag att du ska ringa bm och prata med dem. Förklara hur du känner och hör om det är möjligt att få komma på en snabbkoll. Om inte annat kanske de kan lugna dig via telefon.



Det ÄR vanligt att känna så som du gör, när vi skulle på rul med Johanna var jag helt övertygad om att det bara skulle bli ett konstaterande att fostret inte längre levde, men därinne fanns en mycket rörlig bebis som sparkade för fullt trots att jag inte kände ett dugg!

2011-09-05 @ 22:04:45
Postat av: Em - Mamma till Malva & Liten i magen.

Jag håller i alla fall alla tummar och tår jag har för att din lilla bebis har det bra därinne! 14 september kommer komma fortare än du kan blinka :)



Haha, precis sån är min svärmor också! Hon vill ha rosa och Hello Kitty och lull-lull, medan jag föredrar härliga färger, ränder, former och BEKVÄMA kläder och material. Vi hamnar ständigt i konflikt, men inte riktigt lika mycket längre som förr då jag tror hon nu accepterat att det trots allt är jag som är mamman - och hennes son har dessutom samma smak som mig, så tji fick hon! ;)

2011-09-06 @ 09:37:22
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/
Postat av: Em - Mamma till Malva & Liten i magen.

Åh, och jag glömde ju skriva vart vi köpt kanelbullepyjamasen (vilket långt ord det vart). På Lindex! Dock var det ett år sedan nu, hon fick den i 1-årspresent. Men kolla Tradera - och hör med Lindex om de kommer få in igen, vissa grejer återkommer ju i deras sortiment gång på gång :)

2011-09-06 @ 09:39:00
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0