Beräknad födelsedag...jomenvisst!

Läkarbesöket i dag blev lite bättre än förväntat, men ändå inte helt vad vi hade hoppats på. Fick faktisk ett ultraljud :) Som enligt läkaren visade på en rätt så normalstor unge strax under 4kg med ett huvudmått strax över medel. Så lite lugnare blev jag faktiskt, åtminstone för ett tag, för nu har lilla jag fått för mig att läkaren ljög för att få mig lugnare :/

Det mindre roliga var väl att undersökningen av min livmodertapp (som för övrigt var sjukt obekvämt) inte gav ngt glädjebesked direkt. Den är mjuk men inte redo! var läkarens utlåtande. Så hans gissning var att en förlossning åtminstone var en vecka bort... suck :(

Å någon igångsättning var det inte tal om, nu när bebben inte var särskilt stor, så det blir till att snällt vänta... återigen suck!!

Så nu funderar jag starkt på att ta och måla om vardagsrummet i veckan... Funkade ju inte att få igång en förlossning med tapetsering, men målning kräver ju faktiskt lite mer fysisk rörelse så man kan ju alltid prova!

By the way... nu vet vi antagligen vad det är för kön på vår fis! Men det håller vi för oss själva så länge hihi ;)


Kommentarer
Postat av: ELIN

du får la pricka in de på tisdag. EN FIS PÅ ALLA STJÄRTANS! passar ju perfekt

2012-02-09 @ 20:43:33
URL: http://karinmariaelin.blogg.se/
Postat av: Kristin

Ja, man kan drömma mycket konstigt. Själv drömde jag att jag glömde att ge bebisen mat. Har man haft en bebis så inser man att att det liksom inte går att glömma, man blir påmind av gallskriket...

2012-02-10 @ 22:35:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0