Knasiga gravid-drömmar!

I natt födde jag :) i drömmen alltså. det jobbiga var att det inte bara kom en unge... utan fyra! Både jag och M var jätteförvånade, medans barnmorskan som förlöste mig tog allt med ro och menade att det händer ibland att man får fyra ungar på en gång...

Hade sedan jätteproblem med att komma på namn åt allihop, för tydligen så fick man inte lämna BB förrens ungarna var döpta. så två av ungarna fick heta namnlös 1 och namnlös 2 (stackars barn men fantasin i min dröm räckte tydligen inte längre än till två riktiga namn) När vi sen äntligen skulle lämna BB hade jag fullt sjå att få med mig alla fyra ungarna, sprang omkring i korridorerna på Gävle sjukhus och flyttade fyra babyskydd en liten bit i taget vardera. och liksom "chansade" med att ställa dem lite längre bort innan jag hämtade nästa osv. hela tiden orolig att ngn skulle hinna sno ungarna från mig. Vart sjutton M var i detta läge kan man ju undra (?) När jag sedan skulle sätta in dem i bilen så hade jag jätteproblem med att få fast dem. Hallå, tre babyskydd i baksätet liksom(!) när jag hade fått in två av ungarna började dessutom bilen att rulla så jag fick springa ikapp bilen och sätta fast unge nr.3 (som för övrigt var namnlös 1). jag var sedan tvungen att springa runt bilen och hoppa in och köra den tillbaka till unge nr.4 som stog kvar utanför entren på BB eftersom jag ansåg att jag inte skulle orka springa tillbaka och sedan i kapp bilen igen. Väl utanför entren hoppade jag ur bilen i farten hämtade namnlös 2 och började springa ikapp bilen igen... Blev utskälld efter vägen av en tant som skulle anmäla mig till socialen för att jag lät bilen rulla med tre nyfödda ungar i... Hjälp vilken panik jag hade!!!

Första gången på länge som jag blev glad av att vakna och behöva kissa...


Kommentarer
Postat av: Malin

Hahaha, jag skrattar högt här! Herregud! :D Lycka till nääär som helst nu :P

2012-02-10 @ 20:54:07
URL: http://pejans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0