Att man aldrig lär sig...

I går hade vi en mycket hektisk men effektiv dag. Först med inbokade besök på två banker därefter in på försäkringsbolaget och beställa tid för att få alla försäkringar vi behöver på hus mm. Hämtade även ut ett babyskydd genom dem, så nu kan vi ta med oss Fis hem från BB när den dagen väl kommer, hade varit lite jobbigt att behöva lämna honnom/henne kvar där...
Sedan rännde vi runt på "stan" i Ljusdal en stund för att avsluta dagen med möte hos barnmorskan samt träff med föräldragruppen.

Väl hemma tog jag mig knappt ur bilen, fick anstränga mig för varje litet pyttesteg jag lyckades åstadkomma och jag svor för mig själv att jag härdanefter ska börja ta det lugnt fram tom. förlossningen. Kvällen slutade inte helt oväntat i soffan fram tills läggdags.

I dag planerade både vi och vädret (snöstorm) för en lugn innedag. Plocka bort julen och göra lite småpyssel som tex. att packa den där BB-väskan. Men vad gör vi(?) Jo efter att julen plockats bort drar vi igång med att spackla blivande kontoret. Å så här i efterhand kan jag informera om att det är rena rama gympasset att spackla om man har foglossning. Så nu ligger jag återigen i soffan och känner mig som Agda 95. Å klockan som inte ens är 18 ännu... måste nog iallafall försöka ta mig ner till duschen och duscha av mig allt spackeldamm, samt börja hacka grönsaker, om jag skall få den där efterlängtade tacoskvällen som vi planerat att ha i kväll... Om jag har tur blir middagen klar lagom till åtta... snabbare än så klarar nog inte Agda av att prestera!

"kontoret" före... (typiskt att de mintgröna väggarna är snyggare på bild än i verkligheten)

Vet inte om det syns så bra, men listerna runt dörrar mm. har en ljusgul nyans medan taket med list är vitt. Så snyggt så :)

Halvvägs med spacklingen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0