Vardagsmat

Jag har en sambo som gillar det här med att laga mat (helt underbart) och därför så tycker jag att vi äter gourméklassad mat varenda dag, iallafall i jämförelse med vad jag är van vid (min egen matlagning). Nu är inte jag direkt kass i köket, men jag tycker helt enkelt inte det är tillräckligt roligt att laga mat, att jag har orken att anstränga mig varenda dag.

Nu kanske ni funderar varför i helsike jag skriver detta inlägg(?)
Jo bara för att jag vill visa hur mycket jag älskar min M. och hur mycket jag tycker om att han lagar så god mat åt mig. (samt skryta lite om min underbara sambo).

Som en jämförelse; för honom är det inte det minsta konstigt eller ansträngande att slänga ihop en laxlasagne en helt vanlig onsdag. Självklart har han gjort en god sallad till också.

I dag var det min tur att laga middag... hmm en torsdag, alltså vanlig vardagsmat. Vad orkar jag slänga ihop för något?  Jo något som kräver minsta möjliga ansträngning från mig så klart :) En simpel ugnspannkaka!

Ser ju nästan likadant ut på tallriken :) Men vi kan väl försöka låta bli att tänka på tallrikarna ur ett näringsperspektiv va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0